Menu

לקט ישראל מוביל את יום עידוד הצלת עודפי מזון בכנסת ישראל

במסגרת יום לעידוד הצלת עודפי מזון שהתקיים בכנסת בחודש ינואר הציג לקט ישראל את הדו"ח השני של אובדן והצלת המזון. מטרת היום הינה לבחון את תמונת המצב כיום בישראל, לסקור את הנעשה בעולם במטרה למנוע בזבוז מזון וכן לעלות את מודעות לתרומה הכלכלית, חברתית וסביביתית של הצלת מזון.

Persona-ycp-92

גידי כרוך, מנכ"ל לקט ישראל וחן הרצוג, הכלכלן הראשי של BDO זיו האפט, הציגו את ממצאי הדו"ח והמלצותיו בוועדות השונות: מבקר המדינה, פנים ואיכות הסביבה, עבודה, רווחה ובריאות. גידי כרוך: "בספטמבר 2015 קבע האו"ם יעד בינלאומי להקטנת בזבוז המזון ב-50% עד שנת 2030, ההמלצה הזו אומצה כבר גם על ידי ארצות הברית. ממשלת ישראל צריכה לנקוט צעדים דומים ולקבוע יעד לאומי להפחתת בזבוז מזון." חן הרצוג הוסיף: "הצלת מזון אינה בגדר פילנתרופיה אלא פתרון כלכלי. על כל כל שקל שמושקע בהצלת מזון, החזר על ההשקעה הוא 3.6 שקלים."

gidi

שיאו של היום בכנסת הינו הכנס המרכזי, במסגרתו דנים בבעית אובדן המזון ובאפשרויות לפתרון בהרחבה. במטרה להוקיר את צה"ל כתורם המזון המבושל הגדול ביותר,הוענק אות לקט ישראל על תרומת עודפי מזון על ידי יו"ר הכנסת מר יולי אדלשטיין לקצין לוגיסטיקה ראשי תא"ל יוסי אילוק. צה"ל הפך לאחר שנתיים של עשייה משותפת, לתורם משמעותי מאוד המעביר 436 אלף ארוחות בשנה למשפחות נזקקות. פיני פפר, מנהל מחלקת קשרי עמותות בלקט ישראל: "מתחילת שיתוף הפעולה, מוכיח צה"ל  את דבקותו במשימה להציל עודפי מזון ומספר הארוחות המבושלות שנאספות מכפילה את עצמה משנה לשנה. בזכות התרומה אנחנו מצליחים להעביר יותר ארוחות בריאות ומזינות למי שזקוק להן באמת."

Persona-ycp-80

בכנס השתתפו יו"ר הכנסת, יו"ר האופוזיציה וחברי כנסת מכל הקשת הפוליטית, בין כולם שררה הסכמה כי יש לנקוט צעדים מדיניים  ולהגדיר יעד לאומי לצמצום בעית אובדן המזון בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו

הצטרפו לעשרות אלפי אנשים שכבר מקבלים מאיתנו עדכונים שוטפים על פעילויות הארגון וכיצד ניתן לסייע.

עקבו אחרינו

סדנאות תזונה בריאה

זה בריא גם לכיס שלנו

לפרטים והרשמה לסדנאות התזונה של לקט ישראל

הרשמו כאן

שילחו ברכה
והצילו ארוחה

שילחו כרטיסי ברכה מקוונים למשפחה וחברים וסייעו לנו להציל מזון

ריכשו כרטיסי ברכה מקוונים

בשבילכם אלה אגורות

בשבילם אלה ארוחות

עגלו אגורות בכל רכישה בכרטיס האשראי למען הצלת ארוחות

עגלו לטובת לקט
לקט ישראל

לקט ישראל

דילוג לתוכן