Menu

דו"ח אובדן מזון והצלת מזון בישראל יפורסם בקרוב

הדו”ח הלאומי לאובדן והצלת מזון בישראל של לקט ישראל ו-BDO ייחשף ב-13.3.18 בשעות הבוקר.

זו השנה השלישית בה מתפרסם דו"ח זה, המתמקד באובדן המזון בתחומים שונים ומגדיר את היקפה המשמעותי של הבעיה. כך, בשנה הראשונה עסק הדו"ח באובדן מזון בחקלאות ובשנה השניה באובדן מזון בתחום המוסדי (בתי מלון, מסעדות, חדרי אוכל וכיו"ב).

אובדן מזון מוגדר על ידי ארגון המזון והחקלאות של האו”ם (FAO) כירידה בכמות או בערך התזונתי של חלקים אכילים של מזון המיועד לצריכה אנושית, לאורך שרשרת הייצור.

השנה יציג הדו"ח, לראשונה בישראל, מודל מפורט לאומדן אובדן המזון במקטע קמעונאות והפצה: ברשתות השיווק, השווקים הפתוחים, המכולות השכונתיות ועל ידי קמעונאים קטנים.

האובדן במקטע קמעונאות והפצה הוא בעל ערך כלכלי גבוה במיוחד, שכן הוא כולל בתוכו את כלל ההשקעה: גידול, ייצור, אריזה ושינוע. מדובר על מזון מוכן לשיווק וצריכה, אשר אובד בטרם הגיעו לצרכן הסופי.  עקב מאפייני האובדן בשלב זה, רובו המכריע של המזון האבוד הינו מזון בר הצלה, שניתן למנוע את אובדנו.

על פי אומדני דו”ח אובדן המזון הלאומי שפורסם בשנה שעברה, היקף אובדן המזון בישראל עומד על 2.4 מיליון טון, בשווי של 19.5 מיליארד ₪, המהווה כ-33% מהיקף ייצור המזון בישראל. מתוכו, אובדן של מזון בר-הצלה, כלומר מזון הראוי למאכל, בהיקף של כ-1.2 מיליון טון ובשווי של 8 מיליארד ₪.

אנו תקווה כי הדו”ח יניע את מקבלי ההחלטות בישראל לעבור משלב ההצהרות לשלב המעשים, ולגבש מדיניות לאומית שתביא לשינוי של ממש בדפוסי הצלת המזון בישראל.

פוסטים אחרונים

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו

הצטרפו לעשרות אלפי אנשים שכבר מקבלים מאיתנו עדכונים שוטפים על פעילויות הארגון וכיצד ניתן לסייע.

עקבו אחרינו

סדנאות תזונה בריאה

זה בריא גם לכיס שלנו

לפרטים והרשמה לסדנאות התזונה של לקט ישראל

הרשמו כאן

שילחו ברכה
והצילו ארוחה

שילחו כרטיסי ברכה מקוונים למשפחה וחברים וסייעו לנו להציל מזון

ריכשו כרטיסי ברכה מקוונים

בשבילכם אלה אגורות

בשבילם אלה ארוחות

עגלו אגורות בכל רכישה בכרטיס האשראי למען הצלת ארוחות

עגלו לטובת לקט
לקט ישראל

לקט ישראל

דילוג לתוכן