Menu

טיפים חשובים לאחסון מזון בימי הקיץ וביתר ימות השנה

מורן קילזי, דיאטנית ורכזת תחום תזונה ובטיחות מזון משתפת בטיפים פשוטים וחשובים לשמירה על בטיחות מזון טרי ומבושל בעונה החמה, בחגים ובכל ימות השנה.

כללים לאחסון מזון מבושל וטרי

הקיץ פה ובגדול ואתו גם שלל המאכלים הקיציים והטעימים. כדי לשמור על בריאותנו חשוב להקפיד על אחסון נכון של המזון בימים חמים אלו. איך עושים זאת? על מה חשוב להקפיד? הכל בכתבה הבאה.

חם, אפילו חם מאוד. החום והלחות הגבוהה מקשים על שמירת על טריות המזון. הם מזרזים את התרבות החיידקים ואת קלקולו של המזון. לעיתים באוכל שנראה טוב וטרי, התרבו כבר חיידקים שעלולים לגרום לקלקול קיבה ואף לגרוע וחמור מכך.

מספר טיפים שיעזרו לכם לאחסן נכון את המזון ולשמור על טריותו:

  • מכניסים את האוכל למקרר עם סיום הכנתו – במידה והכנתם תבשיל או מאכל שאינכם מתכננים לאכול בו ברגע, הכניסו אותו מיד למקרר גם אם הוא עדיין חם. רבים נוהגים לחשוב שהכנסת מזון חם למקרר תביא לקלקול המקרר, אך לא כך הדבר. הכנסת המזון למקרר תגרום לירידת טמפרטורות מהירה ובכך תמנע התרבות חיידקים וכך האוכל ישמר לזמן ארוך יותר. 
  • מחלקים את התבשיל למספר כלים– במידה והכנתם תבשיל גדול שלא יאכל כולו באותו היום, עם תום הכנתו מומלץ לחלק ולהעביר אותו למספר קופסאות זכוכית נפרדות ולאחר מכן להכניס למקרר או למקפיא, כך הוא יתקרר מהר יותר ותימנע התרבות חיידקים.
  • מאחסנים פירות במקרר– על מנת לשמור על אורך חיי הפירות מומלץ לאחסנם בקירור. בימי הקיץ פירות נוטים להבשיל במהירות ולהרקיב בטמפרטורת החדר. יוצאת הדופן היא הבננה אותה רצוי לשמור מחוץ לקירור.
  • מפשירים מזון קפוא במקרר– מזון קפוא מפשירים רק במקרר ולא מחוצה לו. החליטו מראש איזה תבשיל ברצונכם להכין וכך תעבירו את המצרכים מהמקפיא להפשרה למקרר, מספיק זמן מראש. במזון הנמצא בהקפאה אין פעילות חיידקית, שכן לחיידקים קיימים בו אין יכולת להתרבות, ולכן אין בו סכנה בריאותית. בזמן הפשרת המזון מתחילה פעילות חיידקית כבר בטמפרטורות נמוכות ולכן קיימת חשיבות להקפיד על תהליך הפשרה נכון.
  • ביציאה לטיול נעזרים בצידניות ובוחרים מזון מתאים – בטמפרטורת החדר החיידקים שנמצאים במזון מתרבים במהירות. לכן, כדאי לבחור צידניות איכותיות שישמרו על טמפרטורת המזון ואף לשים בהן מספר קרחונים. בנוסף, העדיפו לקחת אתכם מזון שאינו מתקלקל במהירות גם כאשר הטמפרטורה עולה כמו: לחם, טחינה, תמרים, פיצוחים, קופסאות שימורים, פירות וירקות.

 גם בלקט ישראל מקפידים בכל ימות השנה ובקיץ בפרט על כללי בטיחות מזון, כדי שעשרות אלפי נזקקים יקבלו מזון מזין ובטוח. קיץ נעים!

פוסטים אחרונים

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו

הצטרפו לעשרות אלפי אנשים שכבר מקבלים מאיתנו עדכונים שוטפים על פעילויות הארגון וכיצד ניתן לסייע.

עקבו אחרינו

סדנאות תזונה בריאה

זה בריא גם לכיס שלנו

לפרטים והרשמה לסדנאות התזונה של לקט ישראל

הרשמו כאן

שילחו ברכה
והצילו ארוחה

שילחו כרטיסי ברכה מקוונים למשפחה וחברים וסייעו לנו להציל מזון

ריכשו כרטיסי ברכה מקוונים

בשבילכם אלה אגורות

בשבילם אלה ארוחות

עגלו אגורות בכל רכישה בכרטיס האשראי למען הצלת ארוחות

עגלו לטובת לקט
לקט ישראל

לקט ישראל

דילוג לתוכן