• masks2024-11
  • TOP BANNER לעצומה
  • Artboard 1 copy 3באנר למייל
Menu

מנטע זר לשיקום דרי רחוב – סיפורו של דוד אגייב

דוד אגייב 35, נשוי + 2, בעל תואר שני בחינוך, הוא יוזם ומנהל פרויקט לופט– מיזם חברתי למען דרי רחוב. 

"המיזם כולל מערך של שבע דירות במרכז הארץ, בהן מתגוררת אוכלוסייה של כ-100 דרי רחוב: פגועי נפש, מטופלים הזקוקים לתחליפי סם וטיפול תרופתי במינון גבוה," מספר דוד. "הרעיון המרכזי הוא שיקום המטופלים בשכונות נורמטיביות, באמצעות תהליכי ריפוי וגמילה עד לשילובם באופן מלא בשוק העבודה. מדובר באוכלוסייה שהמדינה מתעלמת ממנה ולא מתקצבת אותה."

מזה מספר שנים מתקיים שיתוף פעולה הדוק ויוצא דופן בין לקט ישראל לפרויקט, במסגרתו מקבלים דיירי הפרויקט מידי יום מזון טרי ומזין ומשתתפים בסדנאות "תזונה לחיים", המנוהלות ע"י תזונאיות לקט.

עבור דוד הפרויקט הוא שליחות אמיתית, המאפשר לו להעניק לדיירים מה שהיה חסר לו בילדותו. סיפורו מתחיל בשנת 1995 בה עלה עם משפחתו מאוזבקיסטן לבת ים. העלייה ארצה לוותה בקשיים רבים ואילצה את בני המשפחה להתחיל את חייהם מחדש ולהתמודד עם מציאות חברתית וכלכלית קשה.

"רוסי מסריח" – אלו המילים הראשונות שלמד בעברית בבית ספר. בבת ים של שנות ה-90 לא היו כמעט עולים חדשים והם נחשבו לנטע זר. עבור ילד היפר-אקטיבי עם לקויות למידה בן 11 שאיננו יודע עברית או אנגלית, – למידת השפה נראתה בלתי אפשרית. 

מהר מאוד התחבר לילדים שהגיעו מרקע דומה והתדרדרו לקבוצת עבריינים קטנים. האלימות, הסמים והאלכוהול טשטשו את הכאב ולאט לאט מצא עצמו ברחוב. הוא ברח מההורים, מהמסגרת המשפחתית שכבר לא תפקדה, איבד את האמון במסגרות, ובעיקר את ההערכה והביטחון העצמי.

לאחר שהצטברו לו 34 תיקים במשטרה, הועבר דוד בן הארבע עשרה בצו בית משפט להוסטל טיפולי לבני נוער. שם חל השינוי המהותי בחייו בזכות הכרות עם מדריך בהוסטל, שלראשונה העניק לו את מה שבאמת הזדקק לו: אוזן קשבת, אהבה, תחושת שייכות והצבת גבולות בלתי מתפשרת. הוא גרם לו להבין שהוא חלק מהקהילה, שווה ערך לכל אחד ואחת בחברה הישראלית, דבר שהחזיר לדוד את האמון בחברה ובעצמו. 

בגיל 18, לאחר מאבק ממושך הצליח להתקבל ליחידה מובחרת בצה"ל ולסיים את שירותו בהצטיינות. לאחר סיום השירות ובמקביל ללימודים החל להתנדב במסגרות טיפוליות שונות לנוער בסיכון. הוא השתלב כעובד בהוסטל בו התחנך בכדי ליצור השפעה ושינוי גם בחיים של אחרים. במהלך עבודה זו נחשף לראשונה גם לפעילות החשובה של לקט ישראל. 

"פרויקט לופט הוא ההישג החשוב בחיי" מספר דוד בהתרגשות, "זה הלב שלי, בו אני מיישם שנים רבות של לימודים ומממש חלום. הפרויקט מקנה לדיירים את כל מה שלי היה חסר בצעירותי: בית לגור בו, חוקים וגבולות ברורים, תמיכה רגשית וארוחות מסודרות."

לשיתוף הפעולה עם לקט ישראל שלוש השלכות חשובות על חיי הדיירים: כלכלית, אספקת המזון מאפשרת לייעד את הכסף שנחסך לטובת מטרות אחרות: מימון טיפולי שיניים, , בגדים ועוד. בריאותית, המזון בריא ומזין ותורם לתחושת החיוניות ולאיכות חיים גבוהה יותר. נפשית, האוכל האיכותי משפיע באופן חיובי על תחושת הערך והדימוי העצמי של הדיירים ולכך אין תחליף.

"המטרה שלי היא להמשיך ולהרחיב את פעילות הפרויקט וכך לסייע לאלו שמרגישים שהחברה נטשה אותם," מסכם דוד, "אני יודע שהעבודה המשותפת עם לקט ישראל תסלול לי את הדרך לליבם של דרי הרחוב, תסייע להעצים את התהליך הטיפולי ולשקם את ההערכה העצמית והשתייכותם לחברה."

לקט ישראל הינו ארגון גג שמספק עודפי מזון מזינים לעשרות אלפי נזקקים באמצעות עמותות 'חבר לקט' ברחבי הארץ. לופט היא אחת מתוך 200 העמותות אשר  נבחרו בהתאם לקריטריונים מוסדרים שקבע הארגון. עמותה 'חברת לקט' מקבלת מזון מהארגון ולעיתים גם סדנאות תזונה ותמיכה בתשתיות. בתמורה מתחייבת העמותה לשמור על אתיקה ועל כבוד האדם, להקפיד על בטיחות המזון שהיא מחלקת ולחלק את המזון חינם לאנשים הזקוקים לו.

פוסטים אחרונים

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו

הצטרפו לעשרות אלפי אנשים שכבר מקבלים מאיתנו עדכונים שוטפים על פעילויות הארגון וכיצד ניתן לסייע.

עקבו אחרינו

סדנאות תזונה בריאה

זה בריא גם לכיס שלנו

לפרטים והרשמה לסדנאות התזונה של לקט ישראל

הרשמו כאן

שילחו ברכה
והצילו ארוחה

שילחו כרטיסי ברכה מקוונים למשפחה וחברים וסייעו לנו להציל מזון

ריכשו כרטיסי ברכה מקוונים

בשבילכם אלה אגורות

בשבילם אלה ארוחות

עגלו אגורות בכל רכישה בכרטיס האשראי למען הצלת ארוחות

עגלו לטובת לקט
לקט ישראל

לקט ישראל

דילוג לתוכן