Menu

תזונה נכונה והמלחמה בסרטן השד

חודש אוקטובר הוא חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד בארץ ובעולם. סרטן השד היא המחלה השכיחה ביותר בקרב נשים ברחבי העולם. בין ההמלצות הקיימות, שמירה על אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית, משקל גוף תקין ותזונה מאוזנת– כל אלו עשויים להפחית את הסיכון לחלות בסרטן.

מורן קילזי, תזונאית במחלקת תזונה ובטיחות מזון בלקט ישראל משתפת אותנו בהמלצות למזונות שעשויים להוריד את הסיכוי לחלות בסרטן השד.

מוצרי סויה – כיום יודעים כי צריכת סויה ומוצריה בטוחה ואף יכולה להגן מפני סרטן השד. ע"פ אגודת הסרטן האמריקנית (ACS), אכילת מזונות סויה מסורתיים, יכולה להוריד את הסיכון לסרטנים הורמונליים, בהם סרטן השד, רירית הרחם והערמונית.
כאשר מדברים על צריכת מוצרי סויה מסורתיים הכוונה היא למוצרי סויה לא מעובדים או כאלו שעברו עיבוד מינימלי. לדוגמא: פולי סויה, אדממה, טופו וחלב סויה.

פירות וירקות – לפירות וירקות חשיבות בהפחתת הסיכון למגוון מחלות, בניהם סרטן השד. הם עשירים בנוגדי חמצון רבי עוצמה ופיטוכימיקלים אשר מגנים עלינו מפני נזקי החמצון המתרחשים בגופנו. לכן, כדי להפחית סיכון לסרטן, מומלץ להגביר ולגוון בצריכת ירקות ופירות. על פי מחקר חדש של אוניברסיטת הרווארד נמצא כי ישנם ירקות ופירות אשר משפיעים יותר בכל הקשור להקטנת סיכון לסרטן השד. מדובר בעיקר בירקות ממשפחת המצליבים (כרוב, כרובית, ברוקולי ועוד), ירקות עליים וירקות ופירות כתומים וצהובים, לדוגמא: חסה, פלפל כתום, תפוז, גזר ועוד.

שמן זית – צריכת שמן זית הוכחה במחקרים כמגנה מפני סרטן השד. יש להשתמש בשמן זית מסוג כתית מעולה שהופק בכבישה קרה.

מזונות המכילים אומגה 3– לחומצת שומן אומגה 3 יש תרומה להגנה מפני סרטן השד. חומצה מסוג זה נוטה להתחמצן בקלות ולכן עדיף לצרוך אותה בתוך המזון השלם, למשל: ירקות ירוקים, גרעיני פשתן טחונים, דגי ים ואגוזי מלך.

אלו מזונות כדאי להפחית?

מומלץ להגביל צריכת בשר אדום ומזון מעובד, מעושן ומטוגן. כמו כן, מומלץ להמעיט בשתיית אלכוהול ומשקאות מתוקים. 

פוסטים אחרונים

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו

הצטרפו לעשרות אלפי אנשים שכבר מקבלים מאיתנו עדכונים שוטפים על פעילויות הארגון וכיצד ניתן לסייע.

עקבו אחרינו

סדנאות תזונה בריאה

זה בריא גם לכיס שלנו

לפרטים והרשמה לסדנאות התזונה של לקט ישראל

הרשמו כאן

שילחו ברכה
והצילו ארוחה

שילחו כרטיסי ברכה מקוונים למשפחה וחברים וסייעו לנו להציל מזון

ריכשו כרטיסי ברכה מקוונים

בשבילכם אלה אגורות

בשבילם אלה ארוחות

עגלו אגורות בכל רכישה בכרטיס האשראי למען הצלת ארוחות

עגלו לטובת לקט
לקט ישראל

לקט ישראל

דילוג לתוכן