Menu

מגדילים את טווח ההשפעה

נשיא המדינה ראובן ריבלין ומנכל לקט ישראל גידי כרוך
צילום: סטילס מארק ניימן לעמ

אנו בלקט ישראל שואפים לקדם את פעילותנו בכדי להגדיל את טווח ההשפעה. בכדי להצליח בחזון ובמטרה ובמיוחד בתקופה זו, הגברנו באופן משמעותי את הפעילות בזירת קשרי הממשל ופעלנו ללא לאות, על מנת שמקבלי ההחלטות יכירו מקרוב את עבודת הארגון ויתקצבו את הפעילות.

במהלך החודשים האחרונים ארחנו את נשיא מדינת ישראל מר ראובן ריבלין ואת מנכ"ל משרדו מר הראל טובי, שר החקלאות ופיתוח הכפר חה"כ אלון שוסטר ומנכ"ל משרדו ד"ר נחום איצקוביץ (פעמיים!), השרה להגנת הסביבה חה"כ גילה גמליאל, שרת התפוצות חה"כ עומר ינקלביץ, חה"כ אופיר סופר, חה"כ מיכל קוטלר וונש, חה"כ הילה שי וזאן, חה"כ ינון אזולאי, ד"ר אביגדור קפלן מנכ"ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים, סגן ראש אגף תקציבים במשרד האוצר ועוד.

 

בנוסף, נפגשנו עם שר הרווחה והשירותים החברתיים חה"כ איציק שמולי במשרדו ובהזדמנות אחרת עם מנכ"ל המשרד ד"ר אביגדור קפלן. כמו כן, מנכ"ל הארגון גידי כרוך השתתף בישיבת סיעת ימינה בהשתתפות ח"כ נפתלי בנט, ח"כ איילת שקד, ח"כ בצלאל סמוטריץ' וחה"כ אופיר סופר והשתתפנו בפגישות זום בהן השתתפו חברי כנסת רבים.

עד כה מאמצינו נשאו פרי והוקמה שדולה בכנסת למען עמותות המגזר השלישי, שתעסוק בין היתר גם בהצלת מזון. כמו כן, מתקיים שיח מקצועי משמעותי בין הארגון למקבלי ההחלטות בנושאים הבאים:

  • הגדלת המימון הדרוש לסיוע למשפחות הנזקקות והכנסתו לבסיס תקציב המדינה על מנת שהתקציב לא יהיה תלוי במצב הפוליטי בישראל.
  • הכרה ביתרונות החברתיים, כלכליים וסביבתיים של הצלת המזון על ידי מקבלי ההחלטות והבנה כי הטמעת הצלת מזון כקריטריון משמעותי במבחני תמיכה ובמכרזים מטעם המדינה, תשלש את התקציבים המוקצים על ידי המדינה לטובת חלוקת מזון לנזקקים.
  • פרסום מבחן תמיכה שיסייע לעמותות חלוקת מזון גדולות כלקט ישראל, שמסייעות באופן משמעותי בחלוקת מזון לנזקקים בתקופת המשבר ומשמשות הלכה למעשה מכפיל כוח לעבודת הממשלה.
  • תמיכות המדינה בחקלאים שנקלעו גם הם למשבר בתקופה זו ולמרות זאת בוחרים לתרום ולסייע לנזקקים וכן קידום רכש עודפי תוצרת חקלאית מטעם המדינה עבור נזקקים לקראת חודשי החורף בהם צפוי המשבר להחריף.
  • בקרוב יפורסם הדו"ח לאובדן מזון והצלת מזון, מיזם משותף עם המשרד להגנת הסביבה, והרחבה בפרק מיוחד לנושא השפעת אובדן המזון על איכות הסביבה.

אנו מקווים שהפגישות, שיתופי הפעולה, ההכרה וההבנה העמוקה של פעילות הצלת המזון, יסייעו לנו לקבל תקציבים באמצעותם נמשים לקדם ולהרחיב את פעילותנו ובמטרה לדאוג לביטחונם התזונתי לאוכלוסיות החלשות ולנזקקים החדשים ללא הבדל דת, גזע או מין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו

הצטרפו לעשרות אלפי אנשים שכבר מקבלים מאיתנו עדכונים שוטפים על פעילויות הארגון וכיצד ניתן לסייע.

עקבו אחרינו

סדנאות תזונה בריאה

זה בריא גם לכיס שלנו

לפרטים והרשמה לסדנאות התזונה של לקט ישראל

הרשמו כאן

שילחו ברכה
והצילו ארוחה

שילחו כרטיסי ברכה מקוונים למשפחה וחברים וסייעו לנו להציל מזון

ריכשו כרטיסי ברכה מקוונים

בשבילכם אלה אגורות

בשבילם אלה ארוחות

עגלו אגורות בכל רכישה בכרטיס האשראי למען הצלת ארוחות

עגלו לטובת לקט
לקט ישראל

לקט ישראל

דילוג לתוכן